rojnoj.blogg.se

Coffs harbour.

Kategori: Aussie, Backpacking

Känns som det var många dagar sen jag lämnade Newcastle bakom mig, fast det vara igår. Avslutade vistelsen med att ta en sväng runt Nobbys lighthouse, så himla fint! Väntan till bussen var lång och ganska tråkig, samma med själva bussresan. 6 timmar med en bitch bakom mig som antingen hostade mig i nacken, knäade mig i ryggen eller pratade jätte högt i telefonen fast dom flesta försökte sova. Men vissa människor har uppenbarligen inte fått lära sig vad respekt för andra människor innebär.
 Sov knappt alls på bussen, max en timme. Kom fram till stationen i Coffs harbour ca 3.45 på morgonen. Lagom trött. Var jag och 3 andra som gick av, kul nog skulle vi alla till samma hostel fast bara två av dom kände varandra sen innan. Så vi delade en taxi till hostlet istället för att gå 30 mins. Ena tjejen hade vart smart nog att boka hostlet för natten så hon hade fått koden in. Hon gick och la sig i sin säng och vi andra tre sov på soffan. Eller sov och sov. Folk gick upp helatiden och lät och höll på så vart inte mycket sömn där inte. Sov kanske 2,5 timme till innan jag gav upp. Har gått som i en dimma praktiskt taget hela dagen. Noll fokus och det enda vettiga jag gjorde fram till kl 19 var att gå och handla frukost till imorgon. Men kl 19 bestämde jag mig för att jag var tvungen att göra något. Så det vart en promenad på en timme runt coffs harbour. Så otroligt vackert ställe! Jag älskar det. Ångrar lite att jag bokat byron bay redan. Hade gärna stannat här några fler dagar. Men men. What to do. Är ändå taggad på att se byron och träffa Johanna igen. 😄 kan ju alltid komma tillbaka vid senare tillfälle! 
 
Kommentera inlägget här: